كارگزار بيمه مركزي

به تخصصي ترين دهكده بيمه هاي بازرگاني كارگزاري527 بيمه مركزي خوش آمديد

شغل بعضي‌ها خريد، تعمير و فروش خودروهاي تصادفي است؛ خريداران هم غافل از اينکه يک خودروي چپي را به عنوان خودروي بدون رنگ خريداري کرده‌اند.

شغل بعضي‌ها خريد، تعمير و فروش خودروهاي تصادفي است؛ خريداران هم غافل از اينکه يک خودروي چپي را به عنوان خودروي بدون رنگ خريداري کرده‌اند.
پاتوق‌شان حوالي خيابان آزادي در يکي از خيابان‌هاي محله طرشت است. جايي که پارکينگ‌هايش به جاي خودروهاي نو، ميزبان خودروهاي چپي و تصادفي است.

آقاي "ر" که مشهور است گران‌تر از بقيه خودروهاي تصادفي را مي‌خرد، در پارکينگش از کمري تا لندکروز چپي تا ديگر خودروهاي داخلي و خارجي يافت مي‌شود. در حال خريد و تحويل گرفتن لاشه يک خودروي تندر 90 چپي است که کارشناس بيمه و تعميرگاه شرکت خودروساز، تشخيص تعويض اتاق ‌آن را داده‌اند. اتاق خودرو از جلو و عقب جمع شده اما مالک خودرو ترجيح داده به جاي تعمير خودرو و تعويض اتاق، آن‌را به عنوان خودروي تصادفي بفروشد.

آقاي "ر" مي‌گويد: "قيمت اتاق تندر بين 10 تا 15 ميليون تومان است، در حالي‌که با صافکاري و سه تا چهار ميليون تومان هزينه مي‌توان اتاق چپي را به شکل روز اول درآورد. پول اتاق نو را از شرکت بيمه مي‌گيريم اما به جاي تعويض، آن‌را تعمير مي‌کنيم و در نهايت آن را به اسم خودروي بدون رنگ و با سندي که در آن هيچ اشاره‌اي به تعويض يا تعمير اتاق نشده مي‌فروشيم. براي شرکت بيمه هم تفاوتي نمي‌کند که اتاق تعويض يا تعمير شود، زيرا وقتي کارشناس بيمه بدنه تعويض اتاق را نوشته، با يک فاکتور پول آن‌را پرداخت مي‌کند."

وي در پاسخ به اينکه آيا تعمير اتاق چپي و تصادفي ايمني خودرو را پايين نمي‌آورد؟ اظهار مي‌کند: "کار ما تضمين ايمني خودرو نيست. ما خودرو را تعمير مي‌کنيم و مي‌فروشيم. خريدار هم عاقل و بالغ است و بايد بداند که چه خودرويي خريداري مي‌کند."

اينجا حرف سود و زيان و يک ميليون تومان بالا و پايين‌تر است. به همين خاطر است که خودروهاي چپي که بايد تعمير اساسي و تعويض اتاق شوند، تنها به لطف چکش‌هاي يک صافکار ماهر، تعمير که نه بلکه سرهم‌بندي مي‌شوند تا مابه‌التفاوت قيمت يک اتاق نو، در جيب تصادفي‌خر باقي بماند.

صافکاران هم البته در مواردي کم آورده و حريف اتاق از بين رفته خودرو نمي‌شوند. اينجاست که ناچار بايد بخش‌هايي از اتاق خودرو را برش داده (جدا کرده) و بخش جديدي را به آن جوش دهند، کاري که ايمني خودرو را بيش از پيش کاهش مي‌دهد.

"پيش مي‌آيد از اتاق يک خودروي تصادفي يا اوراق براي تعمير چند خودرو استفاده مي‌کنيم. در يکي سمت چپ خودرو نياز به برشکاري دارد و در ديگري سمت راست يا عقب و جلو. بنابراين اتاق را از جاي لازم برش داده و به خودروي ديگر جوش مي‌دهيم." اين‌ها را يکي از صافکاران آقاي "ر" مي‌گويد.

البته صافکار هرچه حرفه‌اي‌تر چکش بزند، راحت‌تر مي‌توان خودروي چپي را به عنوان خودروي بي‌رنگ عرضه کرد. اما چرا اين‌ها با چکش‌هاي خود تيشه به ريشه زندگي برخي مي‌زنند؟ شايد ايراد به پليس راهنمايي و رانندگي وارد باشد که بانک اطلاعاتي درستي از وضعيت آسيب وارده به خودروهاي تصادفي ندارد و اجازه عرضه مجدد خودروهاي تصادفي را مي‌دهد. شايد هم مقصر خريداران خودروهاي تصادفي‌ و صافکاران آنها باشند که به خاطر پول بيشتر دست به هر کاري مي‌زنند.

فعلا بهتر است که خريداران هنگام خريد خودروهاي دست دوم با مشاوره با يک مکانيک خبره و البته مورد اعتماد، ريسک خريدن خودروهاي تصادفي و چپي را کاهش دهند. اگر گذرتان به حوالي خيابان آزادي افتاد، سري هم به پارکينگ‌هاي خيابان محله طرشت بزنيد. جايي که خودروهاي تصادفي ققنوس‌وار از خاکستر تصادفها و سوانح شديد برخاسته و به خيابان‌هاي شهر باز مي‌گردند.

گزارش از: خبرنگار ايسنا مجيد معتمدي
ايسنا



موضوعات: اخبار عمومي,
برچسب ها: خريد وفروش خودروهاي چپي،خودروهاي بيرنگ،خودروهاي تصادفي،تقلب درفروش خودروهاي چپي،كلاهبرداري در فروش خودروهاي چپي،تشخيص خودروهاي چپي،محل ,
[ بازدید : 780 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 22 دی 1393 ] [ 10:27 ] [ علي بهجت پور ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]